Door René Bos op 21 december 2020

Van het bestuur

Het is al bijna weer kerst en als ik dan het jaar overdenk, dan realiseer ik me dat ik nog nooit zo’n raar jaar heb meegemaakt. Als ik alles wat er in dit jaar is gebeurd overzie dan is het onvoorstelbaar wat er langs komt. Zoals o.a. het einde van het presidentschap van Trump en de toeslagenaffaire, om maar twee dingen te noemen.

Maar Corona is natuurlijk wel het eerste wat bij iedereen opkomt. Wat heeft dat allemaal met ons gedaan en hoe hebben we, een ieder van ons hierop gereageerd?  We zijn voorzichtig geweest, boos, opstandig en tegendraads. We hebben ons in onze vrijheid bedreigd gevoeld. We hebben leed en verlies ervaren, begrip, onbegrip en ga zo maar door. Er zijn enorm veel emoties en reacties langsgekomen. Allemaal even menselijk en begrijpelijk. Waar ik persoonlijk veel moeite mee had, was het feit dat er mensen waren die niet bereid waren om ten behoeve van zichzelf en voor een ander te zorgen voor veiligheid en bescherming tegen het virus. Het virus zelf ontkennen en wel allerlei complottheorieën aanhangen zonder enige vorm van fundament. Dat er in eerste instantie wel sprake was van een zekere saamhorigheid, maar dat die saamhorigheid de laatst paar maanden ver te zoeken was.  Vaccineren is nu snel aan de orde, terwijl misschien een enkeling twijfelt of dit het juiste is om te doen. En terwijl een ieder hier, vanuit zijn of haar gevoel mee om moet gaan, kan ik u zeggen dat ik persoonlijk vooraan in de rij ga staan als ik de mogelijkheid heb.

Gezien de huidige lockdown en het voorbeeld dat wij willen geven, willen wij als bestuur op dit moment geen verspreider van het virus zijn en nu niet bij u langs de deuren komen met een kerstattentie. Wij willen u wel verrassen op het moment dat er wel uitzicht is op het licht aan het einde van de tunnel. Hopelijk kunnen we na 19 januari, als we uit de lockdown zijn snel bij u langskomen met een leuke attentie.

Voor nu willen wij u goede kerstdagen toewensen en een heel goed, maar vooral ook gezond 2021. Laten we moedig blijven en in het nieuwe jaar weer voor elkaar zijn! Mogelijk dat het nieuwe jaar ons toch wat andere en meer positievere dingen gaat brengen dan het afgelopen jaar.

Ook willen we u vragen dit jaar weer te doneren voor een gezamenlijk goed doel. We hebben daar de Stichting Ambulance Wens voor uitgezocht. Zij vervullen de laatste wensen van mensen die terminaal zijn en geen wens is hen te gek. Uw donatie wordt tot een maximumbedrag van €5,- door de PvdA-GO verdubbeld. Zie https://www.Ambulancewens.nl.  U kunt doneren op IBAN  nummer: NL82RABO 03851 26409 ten name van PvdA-afdeling Goeree-Overflakkee.

Iedereen hele fijne feestdagen toegewenst en een goede gezondheid!

Namens het bestuur van de afdeling,

Hannie Vermeulen (Voorzitter)