9 maart 2022

Verkiezing gemeenteraad

STEM 16 maart 2022 Partij van de Arbeid

Verkiezing gemeenteraad Goeree-Overflakkee (2022-2026)
De gemeenteraadsverkiezingen worden gehouden op woensdag 16 maart 2022.
Ook nu kunt u uw stem uitbrengen op de kandidaten van de Partij van de Arbeid.

PvdA verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst
Het verkiezingsprogramma 2022-2026 en de kandidatenlijst 2022-2026 voor de verkiezing van de gemeenteraad zijn in de Algemene Ledenvergadering van 20 november 2021 vastgesteld.

Verkiezingsprogramma
PvdA Goeree-Overflakkee heeft het verkiezingsprogramma 2022-2026 uitgebracht als interactief discussieplatform. Lijsttrekker Jaap Willem Eijkenduijn:
“Wij willen werk maken van ons thema De Mens Centraal. Wij zijn oprecht geïnteresseerd hoe mensen over onze standpunten denken. We willen in gesprek met mensen. Omdat dit in deze Covid-tijd niet altijd even goed mogelijk is, hebben we dit interactieve platform gemaakt. Wij vinden dit een mooie vorm van inwonersparticipatie.”

Door te gaan naar https://bit.ly/pvdago-verkiezingsprogramma komt men bij het interactieve platform. Iedereen kan daar de standpunten van de PvdA Goeree-Overflakkee lezen. Wil men reageren, dan moet men wel even inloggen. Anonieme bijdragen zijn niet mogelijk.
Naast de digitale versie van het verkiezingsprogramma is er natuurlijk ook een “papieren” versie. De pdf hiervan is te downloaden via https://bit.ly/pvdago-verkiezingsprogramma-pdf.

Kandidatenlijst
Op zaterdag 20 oktober 2021 heeft de afdeling van de PvdA Goeree-Overflakkee de kandidatenlijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. De lijst omvat 22 personen en is een mix van ervaring en vernieuwing. Zo bestaat de lijst uit een voormalige burgemeester, vier voormalige wethouders en vele zittende en voormalige raadslieden. Maar ook staan er nieuwe mensen op de kandidatenlijst. Mensen met verschillende achtergronden, die een goede inhoudelijke bijdrage kunnen leveren om Goeree-Overflakkee sterker en socialer te maken.

De kandidatenlijst bestaat uit:

1. Jaap Willem Eijkenduijn
  2. Petra ’t Hoen