Door PvdA-fractie op 2 januari 2020

Van de Fractie

Beste partijgenoten,

Allereerst de allerbeste wensen voor 2020. Laten we er een mooi, sterk en sociaal jaar van maken.

Vergaderen in 2020
Vanaf dit jaar gaat de gemeenteraad over op een andere manier van vergaderen. Tot nu toe hadden we iedere twee weken een vergadering met daarin Beeldvorming, Oordeelsvorming en Besluitvorming, het zogenaamde BOB-model. Vanaf nu gaan we iedere donderdag wat anders doen. Natuurlijk de reguliere vergadering, maar dan vooral Oordeelsvormend en Besluitvormend. Beeldvorming gaan we uitgebreider organiseren door iedere maand een zogenaamde Dialoogavond te organiseren. Hoe deze avonden eruit gaan zien weten we nog niet precies, maar u bent hierbij zeker welkom. We willen met de burgers en met elkaar in dialoog gaan om tot betere beeldvorming te komen. Daarnaast gaan we één keer per maand een raadsactiviteit doen. Dit kan zijn een bezoek aan een kern maar ook bezoeken aan verengingen of ondernemingen. De overgebleven donderdagavond zal het Presidium vergaderen, de agendacommissie van de raad.

Alles zal zich dus gaan afspelen op donderdag. Het grote verschil, dat we maar één keer per maand een reguliere raadsvergadering hebben in plaats van twee keer per maand. We hebben dan dus ook maar één keer per maand een reguliere fractievergadering nodig om de raadsvergadering voor te bereiden. Deze vindt traditioneel plaats op de maandag voor de raadsvergadering. Dan zijn alle stukken voor iedereen openbaar beschikbaar en kunnen we onze inbreng voorbereiden. Naast deze fractievergadering willen we ook één keer per maand een thematische fractievergadering houden. Hoe deze eruit gaat zien, gaan we nog met elkaar bepalen.

U bent natuurlijk, zoals gewoonlijk, van harte uitgenodigd om tijdens onze fractievergadering mee te praten en mee te denken. Hieronder heb ik een datumschema toegevoegd van alle relevante vergaderingen tot de zomervakantie:

Vergaderschema 2020

De stukken voor iedere vergadering zijn te vinden via:

U bent van harte uitgenodigd. Hopelijk tot binnenkort.

Nieuwjaarsbijeenkomst
DINSDAG 7 januari, in De Grutterswei in Oude-Tonge.

Met vriendelijke groet,

Jaap Willem Eijkenduijn

PvdA-fractie

Tijdens de installatieraadsvergadering op woensdag 30 maart 2022 werden de leden van de nieuwe gemeenteraad geïnstalleerd. De raadsvergadering werd gehouden in het bestuurscentrum Het Rondeel. Eenendertig leden werden geïnstalleerd. De fractie van de Partij van de Arbeid bestaat uit twee leden: Petra ’t Hoen en Cees Grinwis