Door PvdA-fractie op 20 september 2022

Raadsvragen PvdA over bouwproject Graansilo

Bron: Eilanden-Nieuws – door Jaap Ruizeveld

Namens de PvdA-fractie heeft raadslid Cees Grinwis schriftelijke vragen gesteld aan het college over het Woningbouwproject Graansilo Middelharnis.

Dit project wordt thans in de verkoop gezet voor 16 appartementen. Hierbij wordt gekozen voor een rechthoekig gebouw. Het geldende bestemmingsplan buitengebied laat ruimte voor 9 appartementen, inclusief behoud van de specifieke vorm van de voormalige graansilo’s. Het project lijkt strijdig met het bestemmingsplan. De PvdA wil weten welk standpunt het college hierbij inneemt.

Verder geeft de fractie aan dat er nu woningen in de duurdere categorieën (koop en huur) aangeboden worden. Betaalbare woningen voor gewone mensen lijken achter te blijven. Inzicht via een update van het overzicht woningbouwprogramma, uitgesplitst (de laatste is van februari 2021) tot 2024 waaraan is toegevoegd het type segment (zeer hoog, hoog, midden, sociale koop-/huur) ziet de fractie graag tegemoet. Ook wordt het college gevraagd via openbare publicaties inwoners meer mee te nemen in de uitvoering van het woningbouwprogramma en op welke wijze dit wordt ingevuld. Dit alles op basis van het feit dat er een schrijnend tekort is aan betaalbare huur- en koopwoningen. Dat raakt ook veel inwoners van Goeree-Overflakkee, geeft Grinwis aan.

PvdA-fractie

Tijdens de installatieraadsvergadering op woensdag 30 maart 2022 werden de leden van de nieuwe gemeenteraad geïnstalleerd. De raadsvergadering werd gehouden in het bestuurscentrum Het Rondeel. Eenendertig leden werden geïnstalleerd. De fractie van de Partij van de Arbeid bestaat uit twee leden: Petra ’t Hoen en Cees Grinwis

Meer over PvdA-fractie