31 maart 2018

Peter Keuker neemt afscheid van de gemeenteraad

PvdA Raadslid Peter Keuker neemt afscheid van de gemeenteraad van Goeree-Overflakkee en werd Koninklijk onderscheiden voor zijn jaren dienstbaar aan de gemeenschap.

Fractievoorzitter Jaap Willem Eijkenduijn:

Beste Peter,

Je loopt al een hele tijd mee. Eerst in de gemeenteraad van Dirksland en de laatste 5 jaar in deze raad. Het gaat ons zeer aan het hart om afscheid van jou te moeten nemen; onze Gooise rooie vriend. Met z’n vieren hebben wij de afgelopen jaren een hecht team gevormd, hard gewerkt maar ook gelukkig veel gelachten.

Om Joop den Uyl te citeren, twee dingen goed begrijpen. Wij willen je danken maar ook iets meegeven.

Wij willen je danken voor de tomeloze inzet op het gebied van accommodatiebeleid, sport, regelingen voor kinderen, kinderen die bij jou altijd voorop staan en nooit tussen de wal en het schip mogen vallen, en het vele uitzoekwerk op het gebied van financiën. Dit laatste scheelde mij persoonlijk bijzonder veel werk.

Daarnaast was je het logboek van de fractie. Beste mensen; Peter hielt alles bij. De altijd constructieve voorstellen die we indienden, de moties die het soms wel en soms niet haalden, de bezoeken die wij buiten de raadsvergadering brachten aan allerlei instanties op het eiland, ga zo maar door. Volgens mij hielt hij ook het aantal vergaderuren bij. Ik heb hem er zelf van verdacht dat onze slaapuren turfde. Peter, ons collectieve geheugen. Dank hiervoor. Geen idee trouwens hoe dit nu verder moet.

Wij willen je ook danken voor je collegialiteit, het vertrouwen, je vriendschap, je integriteit en met name je progressieve rode hart. Want dat heb je en dat maakt je altijd 1 van ons.
Peter, ga genieten van je familie, gezin, kinderen en kleinkinderen en misschien zien we je weer terug in deze raad. Je weet het nooit.

Ik begon met Joop den Uyl en wil ook eindigen met een uitspraak van onze Joop die heel goed past bij jou: “Politiek is een spel, en ik probeer het goed te spelen.”

Het ga je goed.
Fractie, bestuur en leden van PvdA Goeree-Overflakkee