Ombudsteam

Wie en wat?
Het Ombudsteam is er om mensen, lid of niet, te ondersteunen bij problemen met instanties zoals; overheidsinstellingen, gemeentelijke instanties, energiebedrijven, woningcorporaties, zorginstellingen, etc. Deze problemen kunnen onder andere op het gebied van wonen, inkomen, werk, gezondheid of onderwijs liggen. Er zijn al meer dan 180 PvdA-ombudsteams in Nederland.

Het team bestaat uit:

• Patricia Renon – Middelharnis
  • Hannie Vermeulen – Middelharnis
  • Frank Boerboom – Ooltgensplaat
  • Hendrik Baas – Ooltgensplaat
  • Rietje Koole – Middelharnis
  • Jans Hoving – Sommelsdijk

Werkwijze
Het Ombudsteam gaat met de betrokken persoon op zoek naar een antwoord voor zijn/haar probleem. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de kennis over wet- en regelgeving en het beschikbare netwerk van het Ombudsteam. Waar nodig wordt iemand verwezen naar de juiste persoon of instantie. Wanneer het probleem om een politieke oplossing vraagt, schakelt het Ombudsteam zijn netwerk in: raadsleden, wethouders, Statenleden, Tweede Kamerleden en zelfs de mensen in het Europees parlement, als dat moet!

Het ombudsteam is telefonisch bereikbaar op woensdagavond tussen
19.00 en 21.00 uur. Telefoonnummer: 06-23119671
U kunt natuurlijk uw vraag ook stellen via de e-mail. Het e-mailadres van ons Ombudsteam is [email protected]

Bij verschillende instellingen en publieke organisaties kunt u een folder van het Ombudsteam meenemen.

Waar ben je naar op zoek?