Door op 27 januari 2013

Witboek Goeree-Overflakkee

De nieuwe gemeente  Goeree-Overflakkee begint met een tekort op de begroting van vele miljoenen. Het college van burgemeester en wethouders buigt zich op dit moment over mogelijke bezuinigingen. Hoe denkt u hierover?

De Partij van de Arbeid Goeree-Overflakkee wil niet afwachten totdat het college van B&W met panklare voorstellen komt, maar wil nu al met alternatieve ideeën komen. Geen theoretische ideeën die achter de tekentafel ontstaan, maar concrete suggesties van echte mensen. De Partij van de Arbeid roept daarom alle burgers, verenigingen, organisaties en bedrijven op met suggesties te komen door antwoord te geven op twee vragen:

1. Waarop kan de gemeente bezuinigen, zonder dat de dienstverlening naar burger, maatschappelijke organisatie of bedrijfsleven er op achteruit gaat?
  2. Hoe kan de gemeente meer geld verdienen, zodat er minder bezuinigd hoeft te worden?

Indien u ideeën, plannen of voorstellen heeft die ons kunnen helpen de financiële problemen van de nieuwe gemeente op te lossen zonder dat het veel pijn doet, ga dan naar http://www.witboekgo.nl/ en laat uw suggesties achter. De PvdA zal alle relevante suggesties bundelen en begin maart aanbieden aan het college van B&W.