Door PvdA-fractie op 10 september 2018

Mondelinge vragen en motie openstelling zwembad Stellendam

Ondanks de hittegolf was het zwembad ’t Zuiderdiep te Stellendam dit seizoen nog altijd gesloten op zondag. De PvdA begrijpt niet waarom een belangrijke maatschappelijke recreatieve voorziening, financieel mogelijk gemaakt door gemeentelijke subsidie, op de belangrijkste vrije dag voor veel burgers (de zondag) gesloten is. (ter vergelijking: buitenzwembad Binnenmaas moest vaak al om 13:00 uur een gastenstop invoeren vanwege de grote toeloop)
Diverse burgers hadden van ontspanning (en verkoeling) willen genieten. Veel buitenwater kende een zwemstop vanwege blauwalg en botulisme. Diverse toeristen verwachten openstelling van een buitenzwembad in een recreatief gebied. De PvdA vindt dit onbegrijpelijk en heeft hier veel vragen over gekregen van burgers.

De PvdA heeft tijdens de vergadering van de gemeenteraad op 6 september hierover mondelinge vragen gesteld en een motie ingebracht. De PvdA is met deze mondelinge vragen en motie in gesprek gegaan met wethouder Bruggeman en de gemeenteraad.

Lees hieronder de door de fractie van de PvdA gestelde mondelinge vragen en ingediende motie:

PvdA-fractie

Tijdens de installatieraadsvergadering op woensdag 30 maart 2022 werden de leden van de nieuwe gemeenteraad geïnstalleerd. De raadsvergadering werd gehouden in het bestuurscentrum Het Rondeel. Eenendertig leden werden geïnstalleerd. De fractie van de Partij van de Arbeid bestaat uit twee leden: Petra ’t Hoen en Cees Grinwis

Meer over PvdA-fractie